P to the O - It´s only that..

Alla inlägg den 6 september 2009

Av NP Kool J - 6 september 2009 17:45


Nu är det söndag igen, grått ute och det händer inte så mycket inne. Har precis slafsat i mig resterna som blev över från igår. Köttbullar med mos, brunsås och lingonsylt. Som taget ur folkhemmet.


Lyssnar på samlingsplattan Kenta - Guldkorn, samtidigt som jag letar runt efter hans tidigare skivor. Kan de va fel på systemet är nog den bästa skivan han gjorde innan han gick bort efter sviterna av drogerna. Tyvärr finns det inte så mycket att få tag på över nätet, men jag vet vart det finns för en billig peng. Kanske ska slå till på den, vi får se hur det blir.


Ännu en gång har det bevisats att det finns korruption inom svensk fotboll. Aik ligger med Svff som i sin tur ligger med hela domarkåren. Som i slutändan bestämmer hur alla fotbollsmatcher ska sluta, så sjukt riggat. Martin Ingvarsson, största horan.


Av NP Kool J - 6 september 2009 02:58


Ibland hatar man det och ibland älskar man det. Rättvisa inom idrott, att totalt äga en match rakt igenom. Sedan släppa in motståndarlaget i matchen, som på en billig straff utjämnar till 1-1. Det ser ut som det är kört, matchen och VM öventyret är som bortblåst. Rit-Ola snackar om kyla men det var bara ren fucking tur, Zlatan "magar" in bollen i 94:e minuten. Så sjukt rättvist, avlösande och viktigt för framtida matcher i VM-kvalet..


"Nej tack, jag kör.." helgens återkommande svar på frågan om jag vill ha nått att dricka. Känns så där när halva stan ringer i luren, skriker att man ska komma ut på krogen. Dricker öl vore inte helt fel, men jag kör en vithelg. Jag är jätte duktig..


Veron lunkar över mittplan, Argentina ligger under mot Brasilien på hemmaplan med 0-2 med dryga 5 minuter kvar av första halvlek. Verkar vara ett sånt där härligt drag på läktaren. Svettiga män i bar överkropp som viftar med högerhanden på det där sättet bara en sydamerikan kan göra. Bara härligt..


Diffidati con noi, Alex i våra hjärtan!


Ovido - Quiz & Flashcards