P to the O - It´s only that..

Alla inlägg under maj 2009

Av NP Kool J - 29 maj 2009 16:59


Klivit ut på balkongen, solen steker i ansiktet samtidigt som passande musik strömmar ut från lurarna. Att avnjuta en belgisk klassiker är helt okej i denna stund. Nu känner man att det börjar bli sommar, som man har längtat då. Ikväll blir det fest, Hutte mannen blir gubbe..och det ska ju självklart firas ordentligt. Om du har vägarna förbi Pluto, så säg grattis till han. Nu ska jag dricka mer öl och gå in i salongen, hej påre..

Av NP Kool J - 29 maj 2009 15:56

Av NP Kool J - 29 maj 2009 14:47


Nu är det sommarlov, alla tycks behöva det..


Av NP Kool J - 29 maj 2009 14:31

Av NP Kool J - 24 maj 2009 16:37

Av NP Kool J - 24 maj 2009 14:55


Handlade ett gäng plattor på Börsen förra torsdan, dom hade fått in 800 nya beg vinyler så jag gick dit och titta om det fanns nått. Tyvärr var det dåligt, mest rock i alla dess former. Köpte på mig 10st för 100kr, var några roliga skivor sen fick jag med mig några riktigt skräp. Men dom används till annat än att gå in i skivsamlingen.

Lyssnat igenom lite nya släpp bla Eminems Relaspe, helt okej..finns några låtar som är bra. Han är så jävla bitter, mörk människa den där Marshall. Har även hört Stor & Pato Poohs senaste, Stors är över förväntan, The Salsa Brothers som proddar har ett skönt sound. Patos snabbspolade man genom, var inte mycket att ha.


Några nya skivor, två första cd resten vinyl..


Fugees - Blunted on Reality (Ruffhouse Records 1994)

Arsonists - Date of Birth (Matador Records 2001)

Cheech & Chong - Up in Smoke (Warner Bros. Records 1979)

Boney M - Take the Heat off Me (Atlantic, Atco, Hansa Records 1976)

Earth, Wind and Fire - All 'N All (Columbia Records 1977)

UB40 - Geffery Morgan (DEP International 1984)

Eddy Grant - Born Tuff (Ice Records 1986)


Dagens..

..sömnpiller Hammarby IFs fotbollsmatcher, herregud skapa nått.

..mat Kycklingpasta på Shamrock på söder, fruktansvärt god sås.

..dryck Fruktsoppa, räddar mig i bakfyllan.

..fest Gårdagen hemma hos Markos föräldrar, riktigt bra.

..glädje Om Millwall håller 2-1 så går dom upp, kör bara kör..

..låt

Av NP Kool J - 22 maj 2009 15:18


Sjukaste drömmarna inatt, började med att jag gick runt i en skivbutik och letade skivor. Dom hade bara Biggie Smalls plattor, överallt bara Biggie. Det roliga var att alla skivor såg ut som 2pac:s Strictly 4 My Niggaz platta med en massa skumma färgkombinationer..riktigt weird var det. Sen efter det så såg jag mig själv i nått slags tredje person på tv. Jag var med i en blandning mellan wipeout & ultimate fighting. Skulle ta mig igenom en slags hinderbana samtidigt som jag skulle slåss mot en snubbe. Min motståndare var nog dubbelt så stor, båda oss två hade dräkter med handskar som var gjorde av plast med spikar på knogarnar. Ja jag vet inte riktigt vad det ska säga..


ps. Någon som vill bjuda in mig på Spotify, skulle vara trevligt ds.


Ovido - Quiz & Flashcards