P to the O - It´s only that..

Alla inlägg under augusti 2009

Av NP Kool J - 31 augusti 2009 15:52


En riktigt sliten helg är nu äntligen över, inte längtat efter sängen så mycket som denna tror jag. Sju timmars sömn på tre dygn är i minsta laget. Speciellt när man ska kröka hela tiden, helt uttömd på kraft. Stod i ösregnet på Fredriksskans igår eftermiddag och försökte hålla mig vaken. Bra helg förutom misären och ångesten över Hammarbys sportsliga resultat som återkommer varje vecka. Tony G är nu borta, hoppas det går vägen utan honom.


Söndagens höjdpunkt var självklart våran sneresa till Kolmården, Zoo Bus..


Av NP Kool J - 28 augusti 2009 00:03


Man är trött hela tiden, det ända man vill göra är att lägga sig i sängen och stanna där så att timantalet överstiger tvåsiffrigt. Är detta möjligt? Nej det är det så klart inte. Jag prövar med att gå till sängs tidigt men jag kan icke somna, istället går jag och lägger mig lite senare men kan fortfarandet inte somna. Vad är problemet? Det bästa vore att det var universalt okej att slagga när man var som tröttast, typ när man är på jobbet. Då vill man inget annat än att sova. Men när det väl är dags att göra sina timmar innan klockan ringer på morgonen då är det helknas. Why?


Av NP Kool J - 27 augusti 2009 17:05


Slötittar på Godzilla samtidigt som jag letar efter en nya baseball jacka, finns ett gäng på svenska sidor men antingen är dom för dyra eller så känner man folk som har likadana. Ebay har inget av värde för tillfället, fanns en grön Celtics för någon månader sen som var så grymt snygg. Lite synd att man inte la ner lite tid på den auktionen. Men om ni har några tips, säg till..


Av NP Kool J - 27 augusti 2009 14:54


En sak jag brukar funderar över när man ska titta på film är när orginaltiteln är helt annorlunda mot vad filmer heter på tex Svenska. Vem är det som sitter och bestämmer vad den ska heta? Vissa gånger blir man helt förvirrad över vilken dålig översättning dom har gjort eller bara hur dumt val av namn. Det måste vara någon trött jävel som sitter i random styrelse som bara godkänner rakt av utan att ha titta på filmen eller änns läst vad den handlar om. Om någon vet, upplys mig..


Av NP Kool J - 27 augusti 2009 14:42


Nu är det klart att Christer Brun blir dömd för misshandel, villkorlig dom med skyddstillsyn i fem år. Han fick också 180 dagars samhällstjänst. Hur dum får man vara? Han är megastjärna, har en av världens vackraste flickvänner, han har allt och så gör han bort sig så totalt. Dagens pungslag till honom..


Av NP Kool J - 26 augusti 2009 18:09


Säger vi grattis och all lycka till Fatcaps nya butik nere i Malmö..


Av NP Kool J - 23 augusti 2009 16:53


Nu börjar man bli människa igen, riktigt trött idag efter en väldigt lång natt. Ringde taxi vid 05.27, orkade inte gå hela vägen hem så jag tog en vid oxbacken. Lite sturl efter krogen gjorde så man skar upp handen, slängde skyltar vid biblioteket och försökte hålla Marko vid liv. När jag hade fått han i säng så gick jag ut på taxijakt, det var lättare sagt än gjort. Hittade bara en snubbe som letade burkar och två gnagare som bjöd in mig på efterfest på hotellet i skrapan. Charlie and the Boys, skotsk band som hade spelat på Oliver Twist hade fest i ett av sina rum. Där står jag, känner inte en människa och dricker sprit med ett gäng skottar som jag aldrig har träffat förut. Efter typ 20 min kände jag att det var dags att gå, så jag tog mitt glas med rom och gick därifrån. Receptionisten tittade snett på mig när jag ramlade ut ur hissen, får man va full eller?


Dagens är solklart Geona - Roma 20.45 på Viasat, Lo Scudetton ska hem till Rom! 


Nu ska man snart på kalas, fira lillebror som har fyllt år. Ses..


Av NP Kool J - 22 augusti 2009 19:51

Ovido - Quiz & Flashcards