P to the O - It´s only that..

Alla inlägg under mars 2010

Av NP Kool J - 29 mars 2010 16:22


Vad ar det jag har sagt hela tiden? 2-1 hemma var hur enkelt som helst, han ma vara en glaslirare men fan bra nar det val galler. Luca Toni stanker in vinstmalet och for upp Roma till andraplatsen igen. Bara en poang efter nu, kann er stressade Inter.


Forza Roma!


Av NP Kool J - 29 mars 2010 16:09

Av NP Kool J - 29 mars 2010 15:29


Nu var det ett tag sen jag skrev, tankte gora en liten genomgang om vad som har hant dom senaste dagarna.


Krabi var typ som alla andra stallen, drog en prakt fylla sen akte vi darifran typ. Vidare till Georgetown (Penang) i Malaysia, nu har vi alltsa bytt land. For att rora oss vidare ut mot oarna. Fick inte sa mycket somn da hotellrummet lag precis over en bra dar folk satt och garvade hela natten. Efter typ 2 timmars somn sa var det dags..Resan fran helvetet part 2.


Paj som man var utan somn satter man sig i dom tranga minibussarna, sa borjar allt igen. 140 pa 70 vag, upp och ner. Kor om lastbilar i skarpa kurvor. Haller pa och krocka en sa dar 49 ganger pa forsta kilometern. Efter drygt 5 minuters fard sa borjar ett latt illamaende komma ocksa, jag tanka nu far det fan racka. Det gar inte att sova heller da bussfan flyger fram och tillbaka. Satter pa mig lurarna lyssnar pa Gentleman, far bara eller brista helt enkelt.


Efter manga om och men sa ar vi iaf i hamnstaden. 9 timmars bussfard ar over och ingen ar gladare an jag. Nu borjar aventyret pa rikitgt.


Vi aker ut till en o vid namn Perhentian Island. Har nu var har i 4 hela dagar, har vart helt fantastisk upplevelse. Basta dagen pa hela resan var igar. Vi hade bokat en snorkeltrip med nagra forsaljare pa stranden. Alla fick vanta pa mig och Fredda lite da vi at en valdigt sen frukost. Vi tog en promenad genom djungeln for att ta baten fran den andra stranden.


Forsta vi gor ar att stanna vid en pir som ar dryga 10 meter hog, alla dom andra skyllde pa att det var for svart att ta sig upp sa det var bara jag som tog klivit ut samtidigt som jag drog av ett rungande Heja Bajen!


Till snorklande, helt sjukt roligt. Borjade med att se massa olika fiskar, har ingen koll pa namn men vi sag nog det flesta. Sen blev det babyshark, alla sag dom utan jag sa jag blev lite frustrerad men precis nar vi skulle aka vidare sa sag jag en. Riktigt grymt, hoppas bilden pa undervattens kamerna blir bra. Nasta stopp var skoldpaddorna. Snabba som fan var dom, orkade inte hanga pa nar han borjade simma. Sista och det basta stoppet var nar solen kom fram pa riktigt och vi sag "Hitta Nemo" fiskar overallt. Aven ett monster som kallas Bumphead gled forbi. Typ 1 och en halvmeter lang och ansikte som en hast. Grymt!


Vi avslutade den basta dagen med att dra i oss 8 flaskor med Monkey Juice (Malaysisk Whiskey), ni kan ju bara forestalla er vad som hande efter dom. Mer detaljer senare.


Imorrn drar vi vidare till huvudstaden Kula Lumpur. Ska bli kul att se tornen och glida runt i China town.


Nu har det bara dryga veckan kvar, segt men ska bli skont pa samma gang da det finns roliga grejer att se fram emot hemma plus att man saknar vissa grejer man inte har har.


Peace out bitches!

Av NP Kool J - 22 mars 2010 08:54


Har precis kommit hit, bara fixat hotell for natten och kakat. Blir inte langvariga har for vi aker igen dirket imorgon bitti. Malaysia ar malet sa vi skiter i Krabi och drar vidare direkt.


Maste beratta lite om Phi Phi. Riktigt fint stalle, tyvarr ar det inte lika fint som man hade tankt. Nar man ser snubbar med Anglarna Uppsala linnen pa sig sa vill man bara aka vidare. Alldeles for mycket svenskar pa en sa pass liten o. Men men jag fick iaf ga pa Thai Boxning i forrigar. Det var en trevlig upplevelse, samtidigt valdigt komiskt da det var "Alla som ar sugna for ga upp i ringen" matcher mellan dom riktiga fighterna. Sa ni kan tanka er nar tva tjejer gick upp garvandes i ringen. Varre rallarslagsmal har jag nog aldrig sett, jag garvade mig genom forestallningen. Men det var ocksa nagra riktigt bra fighter, en thai snubbe gick i golvet sa hart efter att han hade fatt en riktigt skon armbage rakt i huvet.


Annars sa var det mest chill pa Phi Phi, lag inne pa rummet och kollade pa film for att man var sa sliten dagen efter. Bad Boys 1 och 2 plus Soulmen.


Vi ska nu ut pa ett par oar i Malaysia, dar det typ ar djur overallt. Igar nar jag skulle ata pizza framfor tvn sa fick jag en kompis helt plotsligt. Jag tittar pa sangen sa sitter det en kakerlacka, flog upp drog till han med handen sa han flog in i vaggen. Han smog in under sangen sa gick jag till dom andras rum for jag ville inte ata kvallsmat med det lilla krypet.


Hade lite svart att sova inatt nar man hade i huvet att det kunde krypa fram ett javla kryp nar som helst. Ganska vidrigt, men men bara bita ihop..


Bara lite drygt tva veckor kvar pa resan nu, det gar sa javla snabbt. Men men man for njuta sa langen man ar har.


Hammarby IF, Svenska Mastare i bandy!


Bombo..

Av NP Kool J - 19 mars 2010 06:05


Man har inte talamod for att vanta, drygt som fan att sta dar nar det ar dags utan biljett. Sa jag snodde lite fran reskassa sa var det klart, biljett fixad! Nu galler det for alla andra skona och gora samma sak. Jalla Jalla..


Av NP Kool J - 18 mars 2010 16:40


Ligger under parasolet i varmen, med boken Papillon i handerna och laser om hans flykt fran fanglagret. Random thai kommer forbi och borstar bort sanden fran mina fotter, tackar for sig och fragar om jag vill ha vatten eller ol. Tackar snallt nej han ler och gar vidare. Det franska grannparet ligger pa sina solstolar och lyssnar pa en skon blandning mellan fransk hiphop, Jay-z och Mary J. Livet har nere kanns hur bra som helst stunder som denna.


Nu ar det sista kvallen i Phuket for denna gangen, imorrn formidda tar vi baten vidare ner till Phi Phi. Nu aventyr vantar, skiter nog i Krabi och kor bara vidare ner mot Malaysia.


Hej..


Av NP Kool J - 16 mars 2010 17:51


Gor en paus i Thailands hysterin for min sida och pratar festivaler ien istallet. Nu ar det sa har att Peace and Love har bokat Jay-Z och Hultsfred har fixat Nas. Brother Ali, Tech N9ne och Everlast i all ara men nar dom presenterar namn som Jigga Man och Nasty fucking Nas da kommer man nasta lite i brallan. Nu ar det bara for alla trotta dar hemma att boka biljett sa aker vi dit. Kan bli en riktigt harlig sommar det har. Bra akter bara radas upp.


Idag var det over 42 grader varmt har borta, orkade med ungefar 30 minuter i solen sen var man helt kord. Lag under parasolet eller i vattnet hela dan, helt slut nar man atervande till hotellets skona ac. Men imorrn blir det aventyr, fran morgon till kvall aker vi ut pa snorkeltur mitt ut i havet med speedboat. 8-16 med kak baten osv, kommer nog bli en riktig hojdare!


Heja Hacken, Hata Aik!

Av NP Kool J - 15 mars 2010 12:05


Idag har vart en riktigt bra dag, for tredje ganen aker vi ut till Surin Beach. Ungefar 20 minuter med tuktuk fran hotellet. Mycket fin strand med klart vatten, flertal restauranger. Vi tankte att idag maste vi hitta pa lite grejer utover att bara sola och bada. Sa vi prutade till oss tva jetskis och korde rakt ut i havet. Sa javla kul att kora, flyger fram over vagorna. Efter dryga halvtimmen var vi klara, det rackte gott och val da man var helt slut i armarna. Sen efter luchen (Pizza med vatten) sa blev det paragliding efter bat for min del. Grym upplevelse, drar ivag en 15-20 meter upp i luften sen drar baten ivag langs kustlinjen. Utsikten ar grym, ar att rekommendera for alla. Sen vid landning sa drog man rakt ner i vatten. Great fun..


Ikvall blir det lugnt efter att man drack nagra groggar for mycket igar till Man Utd - Fulham. Ska nog ut och handla lite krimskrams istallet. Kanske ta en, tva eller fjorton bars.


See yoooou..

Ovido - Quiz & Flashcards