P to the O - It´s only that..

Alla inlägg under mars 2009

Av NP Kool J - 14 mars 2009 19:23


Tonight is the night, BAS v.2 på pluto..


Ses där..


Av NP Kool J - 14 mars 2009 00:07


Till svt:s program Popcirkus (Hade jag inte hört talas om tidigare) som i förra avsnittet hade Henok (Fly fresh, Pusher) som en av artisterna. Även Marit Bergman (Som fick svara på en fråga från ADL som är med i inlägget innan detta) och Veronica Maggio (Som krossade med en cover på Kanye West - Love Lockdown) stod på scen på Debaser Medis. Måste bara säga att Per Sinding-Larsen & Kristian Luuk som står som programledare är ju helt underbara, specillet Per som jag alltid har gillat för att han har sån stor koll på musik. Hade programmet Studio Pop 2002 till 2005, har haft andra program på SVT och ZTV. Har även en blogg http://blogg.svt.se/psl/ som är värd att titta in..


Av NP Kool J - 13 mars 2009 22:56


Här har ni att gotta er i så här på fredags kvällen. Läs, lyssna och njut..


Sheltas blogg, sveriges skönaste klädbutik.


http://runforshelta.blogspot.com/


Kanon låt med Freddie Cruger feat. ADL - Running From Love


&


Australiens bästa känguru piss..


Av NP Kool J - 13 mars 2009 16:25


Har kommit på ett sätt att få tristessen på jobbet att bli lite mindre, att det ska flyta på bättre. Jag räknar ner timmarna från dag ett (40 timmar) till dag fem när man slutar (0 timmar). Exempel: Jobbar dagskift 06-14 en tisdag och klockan är 11, då är det alltså 27 timmar kvar av arbetsveckan. Det funkar att alltid ränka så eftersom jag aldrig jobbar helg (undantag inventering var tredje månad). Låter kanske dumt eller att det inte alls ska fungera, men på nått sätt känns det lite lättare.


Nu är arbetsveckan slut, fredag och helg. Jag i sällskap av storebror drog ner en sväng i city direkt efter kneget. Fick med mig en kasse från systemet, bara innehållande kvalitets öl direkt från öarna. En riktigt bra kasse från Skivbörsen med fyra nya skivor till samlingen (Se nedan). Lyckades med att hämta ut biljett till en viss premiär den 4:e april också, snart är väntan över.


Dagens köp:


Eddie Kendricks - Eddie Kendricks (Tamla Motown 1973)

Stevie Wonder - My Cherie Amour (Tamla Motown 1969)

The Impressions - Greatest Hits (Paramount 1965)

James Brown - (The LP of JB) Sex Machine & other soul classics (Polydor 1985)


Av NP Kool J - 12 mars 2009 16:17


Funderade över det idag igen, det finns vissa slingor, ljud, samplingar, ord, skrik, trummor osv som är njutning för öronen. Det spelar inte så stor roll vad det är för musikstil. Det kan vara indiepop, pudelrock, kängpunk eller schlager. Man kan hata låten men bara en halvsekund av den så är det nått litet ljud som är så underbart att höra. Därför känns det skumt att man ibland vill lyssna på nått som man egentligen inte alls gillar utan bara det där lilla. Jävligt dumt men så är det..


Funderat på länge, att jag hatar människor som inte kan stå upp för det dom tycker och istället går till chefen som en liten fitta och gnäller om och om igen. Visa kulorna och sluta vara en sån jävla gnällkärring, pussy..


Dagens tips: http://happyinthehat.blogg.se/ 


Av NP Kool J - 9 mars 2009 22:23


24:e mars är nu ett viktigt datum, vem bryr sig igentligen om dagen innan löning om det inte händer nått speicellt. Nu är det så här att en viss MF Doom (Nu bara Doom) släpper skiva. Born like this heter den med sina 17 härliga spår. Släpps på Lex Records med producenter som t.ex Dilla/Madlib..


OCH så har det hänt igen, Pharoahe Monch spelar i sthlm den 4/4. Tror ni man gå kan? Bitter, bitter..


Av NP Kool J - 7 mars 2009 19:31


Jag är besviken och bitter. Varför inte gå på Petter när han väl är i stan? Varför har mitt hak, mitt favorit ställe, mitt tillhåll och min kyrka blivit ett jävla rövhål? Gårdagen var härlig på alla sätt och vis men samtidigt var den dåligt planerad och med en väldigt sur/äcklig eftersmak. Bitter, bitter..


Men ikväll dricker hela världen rom & cola, tackar fan för det..


Av NP Kool J - 7 mars 2009 09:31


Vaknar upp lite bakis, trött och lagom stressad. Nöjd över gårdagens kulturinslag och över att man lyckades bli rätt bra i gasen även fast man skulle ta det lugnt. Fredag igår, var förbi SB (Som jag nu kommer kalla det) snackade med hästsvansen om att dom skulle få in några nya backar nästa vecka, onsdag eller va han nu sa. Skulle tydligen vara ett gäng reggae plattor med där. Nöjd som jag var sa jag att jag skulle kolla in dom. Fast det bästa med igår var ju helt klart två st Stevie W plattor, sjukt bra. Lite besviken på mig själv och resten av mina preparty vänner, att vi inte gick på Petter igår. Hey han är iaf sveriges bästa på svenska..men men det kommer väl fler gånger som man brukar säga.


Nu kommer snart Kenta Kofot och hämtar upp mig, full bil till sthlm. Väl mött..


Ovido - Quiz & Flashcards