P to the O - It´s only that..

Alla inlägg den 10 november 2009

Av NP Kool J - 10 november 2009 22:52

Av NP Kool J - 10 november 2009 01:10


Power Moves som höll på i dagarna två under den gångna helgen var ett mycket trevligt event, tyvärr kunde jag inte gå i fredags då jag var hembjuden till föräldrarna på middag med en del släktingar. Inge fel med mammas mat och gratis bärs men vad man fick se och höra under lördagen så blev man inte besviken. För futtiga 200 kronor fick man vistas i konserthuset båda dagarna (120 sek för en dag) som innehöll massa med dans, musik, uppvisningar m.m


Det jag fick se var ett uppträdande av Köza, nya rapparen från Vallby och några snabba låtar av mina vänner i Mind Kaos. Det som var en stor besvikelse för mig personligen var att det var så dåligt med folk, under hela lördagen. Att inte folk uppskattar såna här event mer är för mig helt oförståligt.

Mycket bra livemusik av Akibombo Arkestra, som körde chill soul/funk genom hela dagen. Om man bortser från dansen så var det höjdpunkten, riktigt bra musiker. Det var även två bra Djs som körde, kommer inte ihåg vad dom hette bara.

Hände lite konstiga saker, lite strul. Typ att domarna var osäkra över reglerna, ett crew som skulle dansa var inte änns på plats. Men det gjorde inte så mycket då man var så inne i det positiva.


Då till själva breakandet, eftersom det var Crew battles under hela lördagen hade resten av gulden redan delats ut under fredagen. Det gjorde mig inget att jag hade missat det då jag själv tycker att battles är det bästa inom breakdance. Dom bästa var De La Kings (Malmö) och Dirty old Dogs (GBG) som skulle göra upp om guldet, De La Kings stod till sist som vinner efter en grym uppvisning. Jag tyckte däremot att en av grabbarna från Göteborg var totalt outstandning. Typ 150 cm lång med en gul XXXL tee gjorde han sjuka grejer, han var bäst under hela lördagen.

Sumsummarumrum så var ett kul att det händer nått i min trötta stad, med vapenbroder Ken är allt möjligt.


Sen blev man full och trött men det kan vi ta någon annan gång, peace..


Av NP Kool J - 10 november 2009 00:48

Ovido - Quiz & Flashcards