P to the O - It´s only that..

Alla inlägg under april 2010

Av NP Kool J - 11 april 2010 18:56

Av NP Kool J - 11 april 2010 18:43

                     


Efter Vucinic och Cassetti gjort varsitt mål i dagens hemmamatch mot Atalanta så tog Roma över serieledningen från Inter. Nästa helg lär ligan avgöras på riktigt med 5 omgångar kvar. Inter har Juventus på bortplan och Roma ställs mot ett pressat Lazio i ett derby som kommer att bli tokhett. Fullsatt, Roma går för Lo Scudetton och Lazio kämpar för sitt liv nere i bottenträsket.


Sjukt intressant det kommer att bli, hoppas verkligen att Totti och grabbarna fixar det här och inte får spaghettiben dom återstående omgångarna av årets Serie A.


Forza Grande Roma!



Av NP Kool J - 10 april 2010 09:56


Även fast spelningen igår var dålig, så var resten av dagen ganska bra. Bra häng hemma hos Guapo, lyssna på gammla 50 Cent låtar som jag aldrig hört. Om det är nån man ska fråga om hiphop så är det han. Har full koll. Fick även med mig några skivor, var förbi Mosebacke Records och Record Mania.


Stadslaget Fattaru/Fjärde Världen - Första Femman (Redline Records 2001)

Nas - The Lost Tapes (Ill Will / Columbia 2002)

Jaylib - Champion Sound (Stones Throw 2003)

Slum Village - Detroit Deli A Taste of Detroit (Capitol Records 2004)

Red Astaire - Go Move (Homegrown 2006)

Red Astaire - Nuggets For The Needy (House of Godis 2007)

Freddie Cruger - Rainy Days (Homegrown 2008)


Idag blir det bärs..

Av NP Kool J - 10 april 2010 09:22


Hade sjukt höga förväntningar inför denna spelning, efter att ha sett han på Rock The Bells för ett år sen så kunde man inte annat än ha det. Den spelningen var en av dom bästa man har upplevt.


Det började inte speciellt bra, Göta Källare tjatade om att han skulle gå på exakt 21. Jag var lite sen ifrån Guapo (Kunde inte följa med pga dåligt cashflow) så jag tänkte att det är bara att kliva in. När jag stiger upp ur tuben på Medis så är det ungefär 200 meter kö. Ganska segt tänkte jag.


Ungefär 1 ½ timme senare efter utsatt tid går han iaf på, men vad är det han gör? Första halvtimmen spelar han bara låtar från nya skivan The Estatic, visst tänkte jag men han kan väl iaf göra det bra. Trött, seg och sjukt oengagerad. Hans flummiga sound från skivan lyser verkligen. Sen när han ska dra av min favoritlåt "Hiphop" så är han för anfådd och trött så det blir bara pannkaka av allting.


Går därifrån tidigare för att hinna med sista tåget hem och för att jag var så sur och nästan lite arg över att han inte hade vart bättre. Jag stod brevid Ametist Azordegan, väldigt söt tjej (Känd som programledare på Sveriges Radio) men hon tjatade om att det var ett "experience" och inte en spelning. Tyckte hon har fel där, han var inte bra alls. För mycket weed för Mos igår. Tyvärr drabbades hela spelningen av det.


Nu tar vi nya tag och ser fram emot sommaren, Hova i Borlänge. Frah frah!

Av NP Kool J - 9 april 2010 11:26

Av NP Kool J - 9 april 2010 02:23


Dolph & Jason sida vid sida, kan inte gå fel det här..


Av NP Kool J - 8 april 2010 19:32


Har fått tips om denna snubbe flera gånger nu så det är lika bra att jag också sprider den vidare. Chill sound..

Av NP Kool J - 8 april 2010 18:27


Nu var man hemma igen efter 6 veckors frånvaro. Känner ingen ångest alls nu när man sitter hemma och kollar på Cops. Har precis dragit i mig en kebabpizza som jag har saknat ända sen jag åkte. Hunnit boka tvättid imorrn för alla skitiga och blöta kläder man hade med sig hem. Har även fått ett nytt sovrum, kom över och titta det är jättefint. Ikväll blir det lugnt, ska till Bäckby en sväng och mata katten då mor & far inte är hemma.


Imorrn är det Mos Def på GK, tyvärr är det ingen som ville följa med och nu när det är slutsålt så lär det bara bli jag som åker. Får ta en glidardag i sthlm, blir nog ett gäng skivor och en lugn kväll med underbar musik.


Lördag blir det fotboll och bärs, en till grej man har längtat efter är att dricka Kilkenny på fat. I Thailand går det bara att dricka pissöl (San Miguel Light tex) för att det är så jävla varmt. Så det ska bli gott, en hamburgare till det gör skiten.



Ses imorrn Mos..


Ovido - Quiz & Flashcards