P to the O - It´s only that..

Alla inlägg under augusti 2009

Av NP Kool J - 14 augusti 2009 23:57

Av NP Kool J - 13 augusti 2009 15:18


Detta är Gramps Morgan med Wash the tears. Han tillhör gruppen Morgan Heritage, förmodligen världens bästa reggae akter. Har släppt nytt soloalbum som jag totalt hade missat. Bror var det som vanligt som tipsade om det. Lyssna och njut av denna kanon låt. Hans band spelade på Uppsala förra året, var enligt vänner en grym spelning. Tyvärr var man inte där, ställde in resan i sista stund. Dom var inte närvarande under årets festival men om dom kommer nästa år måste jag åka dit. Hoppas, hoppas..


Av NP Kool J - 13 augusti 2009 15:15

Av NP Kool J - 11 augusti 2009 19:13


Idag har jag vart hemma hos mor och hjälpt henne att skruva ihop ett par nya Ikea stolar som vi var och köpte igår. Lite teratpiarbete efter jobbet, fick lite mat som tack för hjälpen. Har även vart och målat lite, får se om det blir bra eller inte. Behöver lite annat att tänka på, därför man sätter sig i arbete. Inte sitta hemma och tänka på allt som händer.


Aris leker sydamerika i klippet här nere, bra eldning..


Hade ett mycket trevligt samtal med mina arbetskamrater och chef idag, kan bli en väldigt trevlig mars månad nästa år. Vi får se hur det utvecklas, håll ögonen öppna.


senare..


Av NP Kool J - 8 augusti 2009 18:09


Dagens artist är Ted Gärdestad, fina melodier och vackra texter. Så synd att han gick bort så tidigt. Vila i frid Ted.


Gårdagens artist var förövrigt Kiss, ge mig en blodspottande Gene Simmons så blir jag glad.


Gjorde nått dumt idag, köpte en fucking Necro skiva. Varför? Han är inte änns bra, men kände att jag behövde den i samlingen. Från 2004 är den, det låter ju som Ill Bill men inte i närheten av hans tyngd. Men men det fick väl gå vägen.


Av NP Kool J - 6 augusti 2009 00:50

Av NP Kool J - 4 augusti 2009 13:09


Dagens..

..mat Nestlé Multi Cheerios, med en skvätt mjölk så är det klart.

..mat2 Verona Grande, Mc nya italienska inslag.

..film Crooklyn, härligt film av Spike Lee.

..skiva Sorcerer av Miles Davis, feel-good musik på förmiddgaen.

..låt Marvin Gaye - Let´s get it on

..nej Hammarby IF.

..ja Att det nu bara är tre veckor kvar till lön.

..ångest Svårt att förstå att man jobbar igen.

..glädje Att man har kommit på glada tankar.

..innegrej Skeva drömmar, inatt var det dags igen.

..dryck Black Italian, den som vet den vet.


Exakt nu ska jag borsta tänderna, efter det ska jag hämta upp min kära vänner och åka till jobbet. See you on the flip side..


Av NP Kool J - 4 augusti 2009 11:34

Ovido - Quiz & Flashcards