P to the O - It´s only that..

Alla inlägg den 4 augusti 2009

Av NP Kool J - 4 augusti 2009 13:09


Dagens..

..mat Nestlé Multi Cheerios, med en skvätt mjölk så är det klart.

..mat2 Verona Grande, Mc nya italienska inslag.

..film Crooklyn, härligt film av Spike Lee.

..skiva Sorcerer av Miles Davis, feel-good musik på förmiddgaen.

..låt Marvin Gaye - Let´s get it on

..nej Hammarby IF.

..ja Att det nu bara är tre veckor kvar till lön.

..ångest Svårt att förstå att man jobbar igen.

..glädje Att man har kommit på glada tankar.

..innegrej Skeva drömmar, inatt var det dags igen.

..dryck Black Italian, den som vet den vet.


Exakt nu ska jag borsta tänderna, efter det ska jag hämta upp min kära vänner och åka till jobbet. See you on the flip side..


Av NP Kool J - 4 augusti 2009 11:34

Av NP Kool J - 4 augusti 2009 02:48


HÄR! kan du se Promoes nya singel "Dressed to Kill Under a Full Moon", info och olika sett att ladda ner den på. Kan vara trevligt..


HÄR! kan du se bevis på att Kråksången kommer att finnas som vinyl, både ute på hans turné och i div skivbutiker. Kommer bli trevligt..


Nu ska jag nog sova, upp om tre timmar och leka taxi..


Av NP Kool J - 4 augusti 2009 01:52


Vad ska man ta sig till? Vara kvar i tryggheten eller våga chansa och prova på nått annat, vad har man att förlora? Tror jag behöver köra på nått nytt för att inte fastna i hamsterhjulet. Det finns så många val, bara man tar sig i kragen, tar reda på fakta och alla olika möjligheter. Kanske åka långt bort eller hålla sig i närheten. Flytta eller inte, bo hemma eller kollektivt. Hyra eller köpa nytt. Bara själva tanken på nått nytt gör mig väldigt intresserad, nästan för mycket för att inte göra nått åt saken.


Senare..


Av NP Kool J - 4 augusti 2009 01:35


Natten till igår hade jag en sån grymt skön dröm, var länge sen jag var så glad när jag vaknade upp ur den. Även fast klockan var 04.55 och man skulle gå upp till jobbet som man har sluppit på dryga tre veckor. Drömmen utspelade sig på detta vis. Sm final i ishockey, Hammarby mot Djurgården. Ett fullsatt Hovet i mitten på 80-talet. Jag spelade såklart i Hammarby, hade fått matchstraff i första perioden så jag fick sitta på bänken under hela matchen. Matchen slutade oavgjort så det hela skulle avgöras på straffar. Vi vinner på straffar och jag kommer ihåg vilken härlig känsla det blev vid avgörande straffen. Drömmer om att jag åker ut på isen och skriker "SÅ JÄVLA SKÖNT" ett antal gånger, total glädje.


Mera såna drömmar..



Ovido - Quiz & Flashcards