P to the O - It´s only that..

Alla inlägg den 25 juli 2009

Av NP Kool J - 25 juli 2009 23:27


Tänkte spenderar kvällen med att mätta the shopoholic i mig, kollar runt på favoritsidorna. Shelta, Cali, SNS osv..men jag kände efter ett tag nee, suget dog ut. Det räckte med skivorna jag köpte tidigare idag på Mosebacke Records, riktigt skön butik vid slussen. Aldrig vart där tidigare, men jag gillade det vid första ögonkastet. Liten cd/dvd del och en källare full med vinyl. Riktigt mysigt där nere..


Så istället för att göra stan lyssnar jag på lite musik och sparar pengar, känns ganska bra faktist. Borde snart bygga ut min skivhylla, det börjar bli fullt..


Bob Marley and The Wailers - Live! (Island Records 1975)

VA - The Frontline (Virgin Records 1976)

Herbie Hancock - Monster (Columbia Records 1980)

Do the Right Thing Soundtrack 12 Teddie Riley & Guy - My Fantasy (Motown 1989)

Raekwon - Immobilarity (Loud/Columbia/SME Records 1999)

Saïan Supa Crew - Hold up (EMI / Virgin Records 2005)


Av NP Kool J - 25 juli 2009 10:36


Så har det hänt, Hultsfreds festivalen kommer att lägga ner. Storebror Live Nation trycker ner den lilla föreningen Rockparty. Ännu en gång så har kapitalismen slagit ett stort hål i den lille mannens kära verk. Usch så tråkigt..


Ovido - Quiz & Flashcards